Redan trött på att vara sysselsättningslös.

Tja!

Nu har jag varit sysslolös i circa 1.5 vecka. Det suger redan.
Trodde faktiskt att det kunde vara lite småskönt att för en gångs skull vara lite ledig sådär, ta det lugnt och bara vara...
Men det här suger ju!

Jag vill ha ett jobb, en plan, en framtid. Just nu har jag inget av dessa. Eller, det är klart att jag har smidit en plan i mitt huvud. Men är den genonförbar?

Under min korta tid som student ( Den tiden är dock inte över... men de 20 poängen är...) insåg jag hur mycket man uppskattar att ha ett jobb.
Jag saknar MITT jobb.
Jag saknar min favorittjej.. Så mycket.

Där hade jag en riktigt bra inkomst, varje månad. I går fick jag hem ett brev där det stod hur mycket jag tjänat förra året. Fick fan ont i magen av att läsa det. Inget jag tänker nämna här men vaffan har  jag gjort av alla pengar på?
Givetvis hade jag hyra. Men vi var två som delade på den!
Sen handlades det självfalllet mat, men inte för överdrivet stora summor pengar... Även där var vi två med heltidslön. MIn mobilräkning är nog den högsta utgivften för egen del.
När jag flyttad hem jobbade  jag ju fortfarande. Vid den tanken får jag verkligen ont i magen. Vart fan är alla pengar?
Har jag shoppat upp dem? Visserligen har jag handlat en hel del det senaste året.. men inte för SÅ mycket. Eller??? Shit...
Måste bli mer ekonomisk... måste måste måste. Men det är ju lite sent att säga nu, när man står här..urfattig och utblottad. haha. riktigt så illa är det inte. Har lite undansparat och jag bor trots allt hemma helt gratis.
Men om det inte blir plugg till hösten måste jag hitta ett jobb. Gärna assistentjobb. Trivdes som det. Jättemycket.

Puss
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback