Här skall inlägg frodas

Hej!

Ursäkta all denna bloggtorka. Inser till min förtvivlan att jag inte uppdaterat sedan i fredags.
Jag har haft ganska mycket i huvudet och att göra, för att skylla på något. Nu känner jag mig dock
hyffsat tenta-förberedd,frisk, glad och klarsynt.

Fick ett glädjande och spännande E-mail häromdagen. Eller, egentligen har jag fått två.
Om det blir verklighet av det ena lovar jag att berätta här. (Tss, som om jag skulle kunna hålla mig)

Var på världens mest inspirerande föreläsning om bildjournalistik idag. Jens Assur är välkänd fotograf/bildjournalist och talade på ett sätt som fick oss alla att lyssna - noga.
Det är superintressant hur kommunikationen mellan bild,text och form fungerar. Sånt vill jag hålla på med.

Jag, Minna och Amira har inte varit de nyttigaste tjejerna idag. Först lunchade vi på Kaka, två stora toast med kyckling och grillad ost. Sedan beslöt vi oss för att fika vidare på ett annat ställe. Dajmtårta med grädda och chokladsås blev det för mig. Mmm vad härligt det är med calories! Tog en latte till som inte direkt sänkte dessa.

I morgon har jag alltså tenta. Det blir som det blir med det. Går som det går.
Efter det ryktas det om att vi ska träffas med redaktörsgruppen. (Grupp som det varit mycket tumult kring i skolan kan jag berätta.) Vi har mycket att göra och det känns bra att vara med, då jag tyvärr var alldeles för krasslig för det igår. Gick runt med lagom dåligt samvete hela dagen, även fast det inte är mitt fel att jag blev dålig. Men usch nej, gillar inte att stanna hemma. Speciellt inte från något jag dessutom tycker är roligt.

Var ju även på sjukhuset idag och opererade mig lite. Det gick bra. Gjorde inte ett dugg ont. Nu är skiten borta.

Snart kommer världens bästa kompis hem på snabbvisit i tio dagar.
Längtar efter min Johanna.

Puss Puss

Anna

Kommentarer
Postat av: CiiLiiA

Bra att det gick bra på din lilla sjukhusvistelse :)

Postat av: elin

Lycka till med tentan. Puss :D

2007-10-17 @ 12:57:29
URL: http://dizdizdiz.blogg.se
Postat av: Anna

Hoppas att du kommer fortsätta trivas med programmet! Om er skolplan går i samma takt som våran gjorde i ettan (jag går trean på textdesign) så är det snart dags för Svensk Språkbeskrivning. Ett tips gällandes den kursen: Avsätt tid! Halva min klass (inkl jag) misslyckades med tentan eftersom den är så pass svår som den är. Stor lycka till! :D
Och hälsa gärna nästa gång du köper något på Café Arena. Det är jag som är den blonda tjejen med gravidmagen, och min make är den enda mannen som jobbar där. ;]

/Anna

2007-10-17 @ 20:11:38
URL: http://annadite.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback