2007- året jag verkligen behövde


Då var det dags att summera det gånga året. Igen.

Tycker att tiden går förskräckligt fort nuförtiden. Varje år går fortare än det tidigare.

Det kanske har att göra med att vi blir äldre. Eller så beror det på att vi lever ett så stressat liv att vi helt enkelt inte hinner stanna upp och njuta av allt det underbara som händer.


För mig har 2007 varit ett år då jag mognat.

Efter ett kaosartat 2006, då jag hann med både ett uppbrott och starta upp ett nytt förhållande,
behövde jag en tid av lugn och stillhet.
Något jag inte riktigt hann med mitt i allt kaos som varit. Efter att ha flyttat hem kunde jag släppa
alla tankar på hyresräkningar och amorteringsplaner. Ett intagningsbesked från Mdh i slutet
av december kittlade lite extra i magen. Vetskapen om att jag, de närmsta månaderna skulle studera 20 p informationsdesign, kändes väldigt betryggande. Nyförälskade stunder tillsammans med Mathias och livsviktiga tjejkvällar gjorde mig hel igen.


Våren försvann fortare än fortast. Sommaren liksaså. Hann med en superkul göteborsresa men inte
mycket mer. Fattigare än fattigast kunde jag inte besöka min bästis i Grekland. Dåliga samvetet
gnager fortfarande nu då jag mer än något skulle vilja hälsa på henne i Dominkanska.
Mejlkontakt och msnsamtal hjälper dock lite:) De får varma sommardagarna spenderades tillsammans med älskling+picnic på framnäs. Helt underbart.

Får vid slutet av sommaren reda på att jag kommit in på det program jag drömt om, textdesignprogrammet. Chockad inser jag att en framtid som informatör inte är så långt borta trots allt.

Första dagen i skolan. Fattar snart att pirrig och nervös inte är något jag behöver vara. Gillar min klass supermycket. Pendlandet betynger mig inte, då resan endast tar en halvtimme.

I början av september är det meningen att jag ska flytta in i min alldeles egna etta, i porten bredvid mormor. Så blir det inte. Mathias flyttar in med mig och det går väldigt bra. Det är mysigt att bo tillsammans och nu älskar jag honom ännu mer.


Jag vet inte vad mina förväntningar inför 2008 är. Allt jag vill är att fokusera på att må så bra som möjligt, hela tiden. Mitt humör går hela tiden upp och ner, något det alltid ha gjort. Vill jämna ut det lite.. men bara lite, så att det fortfarande är jag.

Framtiden kan kännas läskig men samtidigt väldigt spännande. Med min kärlek och de underbara vännerna kan det inte bli annat än succé.

Men den som lever får se.

//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback