Biltur och solning i skuggan

Tjenixen!

Vi har varit ut på en liten biltur. Skjutsat Mathias mamma till citypraktiken bland annat.
Sen åkte vi hem, och tanken var att vi skulle steka men vi hamnade i skuggan i stället.
Himla svalt och skönt, men lixom värdelöst på nåt vis så efter en stund gick vi upp till
lägenheten igen. Här är vi nu. Jag lagar mat.

Vi köpte en nyhet på Maxi för ett par dagar sedan, laxpinnar. Låter mest som fiskpinnar
i mina öron men eftersom jag älskar lax och de bara kostade en ynka tia (för tjugo pinnar)
var saken biff. Därför ska vi käka det nu, tänkte vi. Jag är nyttig och kokar morötter, steker en
tomat och lite lök vid sidan om fisken och färskpotatisen. Mathias äter potatis, lök och pinnarna.
Just ja, en halv avocado får vi var också. De andra hade blivit alldeles bruna och äckliga.

Ikväll händer inget särskilt. Rätt skönt. Var visst nån friidrott på tv. Sånt är roligt.
Kanske går ut på en promenad eller så. Med musik i öronen. Det är ju så mycket roligare då.
Då märker man knappt att man får upp flåset lite.

Puss på er!

//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback