Åtalet mot Tito Beltran...

Hej!

Rättegången och åtalet mot artisten Tito Beltran börjar nu lida mot sitt slut.
Kommer fortfarande när det började läcka ut att det var just "han" det handlade om.
Cissis mamma hade fått reda på det av någon kund eller arbetskamrat, kommer inte
ihåg hur det var. Han kallades "världsartisten" i tidningarna innan han "outades" för omvärlden.
Men vi visste.

När sedan pressen valde att publicera namn rullades mediahetsen igång. Sensationer hit,
kändisbråk dit. Carola och Robert Wells fick vittna mot Beltran i rätten. Som den värsta såp-
opera. Smask, smask, smask. Perfekt löpsidematerial. Igen, smask smask smask.

Det han åtalats för, våldtäckt av en ung kvinna, har lixom hamnat i bakgrunden av hela historien.
Jag tycker att det är ganska bisart egentligen. Tänk att tidningarna i detta skede inte väljer att fokusera
på dagens våld och övergrepp av kvinnor när det finns ett sådant ypperligt läge för det.
I stället koncentrerar mig på att sälja sensationshistorer om Tito och Jenny, hans stackars sambo
som inte verkar ha allt för mycket innanför pannbenet. Fast vad vet jag? Han kanske är oskyldig.....
Någonting i hans ögon säger mig att det inte är så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback